7 کليد طلايي براي انتخاب مقصد مناسب سفر

نويسنده:جلال سميعي




1-اين روزها همچنان بازار سفرهاي تابستاني گرم و حتي داغ است و بسياري از شما ممکن است قصد سفري تفريحي، ترويجي، تزويجي يا نظاير آن را داشته باشيد. بسيار اوقات هم ممکن است بدون هماهنگي شما را به سفرهايي ببرند که خب مقصد را شما انتخاب نمي کنيد. ما براي سفرهايي کليد طلايي ارايه مي کنيم که مقصد دست شما باشد.
2-مهم ترين معيار براي انتخاب مقصد، طول مسير است. ممکن است گاهي مقصد سفر آن قدر دور باشد که شما مجبور باشيد براي رفتن به آن جا پول بيشتري خرج کنيد. مثلاً اگر شما وضع تان خوب هست، حتي فاصله تهران را تا کرج را بايد با هواپيما طي کنيد چون دور محسوب مي شود اما اگر جيب تان صاف و ساده است، بهتر است حتي تا اهواز را خوش خوشک و براي سلامتي تان با اتوبوس طي کنيد چون اين وقت ها بايد نگران سقوط هواپيما باشيد.
3-براي انتخاب مقصدمناسب سفر، سعي کنيد به آب و هواي آن جا هم دقت کنيد. اگر گرما شما را آزار مي دهد، مجبور نيستيد به خاطر تخفيف هاي تابستانه برويد کيش يا قشم؛ اگر سرما اذيتتان مي کند، به خاطر جو گرفتگي نامزدتان بلند نشويد برويد فيروز کوه که سرما بخوريد و بعداً به خاطر بيماري، قرارهاي مجازعاشقانه تان به هم بخورد. به نظر ما آب و هوا آن قدر مهم است که حتي در انتخاب شهر همسر آينده شما روي شما اثر مي گذارد؛ چه برسد به سفر که خيلي مهم تر است.
4-مقصد سفر را شهري انتخاب کنيد که در آن، آسايش رواني داشته باشيد. اگر قرار باشد به شهري برويد که در آن جا هم فاميل و آشنا و دوست و غيره شما را دوره کنند، ديگر سفر معنايي ندارد. البته آرامش رواني در دو صورت حاصل مي شود؛ يا اينکه شما آن قدر وضعيت مالي تان خوب هست که نيازي به چتربازي در خانه آشناها نداريد، يا اساساً آرامش روحي شما در اين است که چند روزي خرج تان را بيندازيد گردن دوستان و خب مهمان هم حبيب خداست؛ تعارف که نداريم باهم؛ مهم اين است که شما آسايش داشته باشيد.
5-فراموش نکنيد که مقصد سفر شما بايد غذاهاي خوبي داشته باشد. براي انتخاب مقصد، درباره فهرست غذاهاي محلي شهرهاي مختلف تحقيق کنيد. نيمي از لذت سفر را همين خوردن هاي جديد تشکيل مي دهد. رژيم را فراموش کنيد و در جستجوي شيريني ها و غذاهاي محلي چرب باشيد. سفر بايد تجربه هاي نو داشته باشد و نوترين تجربه ها را در خوردن مي شود يافت.
6-به زودي گويا صلاح ما را در مساله بنزين دوباره قرار است تشخيص بدهند و بحث گران شدن بنزين سهميه اي و غيره شدن بنزين آزاد به شدت مطرح شده است.براي انتخاب مقصد، به فکر انتخاب وسيله نقليه هم باشيد. سعي کنيد از فردا قول رفتن با خودروي شخصي را به خانواده ندهيد. احتياط شرط عقل است.
7-يادتان باشد راحتي شما در اولويت است. اگر به هر دليلي نمي توانيد به سفر برويد، آن را لغو کنيد و فراغت خود را با خواب سپري کنيد. خواب يکي از سالم ترين و ارزان ترين و آرامش بخش ترين سفرهاست. ازآن غفلت نکنيد.
منبع:روزنامه سلامت ،شماره 233